Megint egy álom

Nem hittem a szememnek, amikor a Tavaszi Fesztivál miatt böngésztem a MÜPA honlapján: nálunk, a Müpában indítja európai turnéját az elektronikus popzene elindítója, a Tangerine Dream! Nem tudom, ki hallotta e nevet, de ténykérdés, hogy az elektronikus popzenét a Tangerine Dream találta fel. 1967-ben, a legzűrösebb időszakban alakultak Németországban, első albumuk 1973-ban, a Kraftwerk Autobahnja előtt egy évvel már masszív toplistás volt Londonban. A zenekar több csúcskorszakot tudhat maga mögött, sok filmzenét is írtak. Ma az alapító, Edgar Froese az egyetlen a régiek közül, sokak szerint Christopher Franke 1988-as kiválásával meghalt az igazi TD, és csak Edgar Froese playback zenekara maradt vendégművészekkel, de ennél azért sokkal többről van szó, mint kiderült.
Őszintén: gimnazista korom óta nem hallgattam TD-t, akkor se túl sokat, mert nem a kedvencem az elektronikus. Nem is tudtam, hogy még léteznek. Gyorsan vettem jegyet: ugyebár ami kult, az kult. :) De nem számítottam többre az elviselhetőség határánál. Óriásit tévedtem, zseniális koncert volt! Sokkal több élő zene volt a elektronikus alapon, mint vártam, remek szólók a vendégtagokkal (gitár, szayofon, fuvola, hegedű, brácsa, dob), nagy hangulat! Több, mint 2,5 órát játszottak két részben, egyhuzamban. A ráadásoknál bedobták a közönség közé az óriási lufikat a színpadról, jól elvoltunk. :) A MÜPÁ-ban! Remekül felszívtam magam zenével, Feri sem berzenkedett. Úgy látszik, ez az álmok éve (Dream Theater, Tangerine Dream). :)

Tangerine Dream 1969


Tangerine Dream - The Run


Tangerine Dream - Love On A Real Train


Tangerine Dream - Tangram Set One


Csodával határos módom moziban is voltam a csajokkal hétfőn, mert a hidegben ez tűnt a legjobb ötletnek. Superclásico, magyar címen Bor, tangó, kapufa. Argentínában játszódó dán film. Nem lövöm el a poénokat, meg kell nézni, szórakoztató, kedves, emberi.


Megjegyzések

eralilla üzenete…
Hű, de régen hallgattam TD-t. Kb 15 éve egy barátomtól kaptam néhány kazettát az együttestől. Akkor azokat rongyosra hallgattam. Jó volt most egy kicsit nosztalgiázni. Köszi Neked, mert egyébként nem jutott volna eszembe.
Szép hetet!
Secima üzenete…
Nem ismertem a TD-t. A film jónak tűnik.
Ez az év ne csak az álmok éve legyen, hanem az álmok megvalósulásának éve!